Congratulations. It is a….

Say hi to Speedy.

Siden hedder godt nok Blue ducklings, men det er ikke helt ællinger, vi har fået herhjemme. Vi har fået kyllinger! 13 små søde pjuskede kyllinger :-).

Jeg havde nemlig fået den ide, at det kunne være ekstrem sjovt og, at have høns i haven. Især fordi vores genbo har, og det er så praktisk. Oprindelig skulle vi have fået kyllingerne fra mit gymnasiet, hvor klassen skulle have udruget kyllinger i et tværfagligt projekt mellem biologi og psykologi. Desværre gik der noget i vejen for projektet. Heldigvis er mine forældre ligeså skøre sig mig (eller os er det mig, der er ligeså skøre som dem), men vi fik fat i nogle rugeæg af racen Kobber Maran og Tværstribet plymouth rocker. Efter 21 dages spænding, med vending og kølig (noget man skal.) så kom der egentlig kyllinger.

Desværre er det ikke muligt, at beholde alle 13 pels bolde. Både fordi vi ikke har plads til så mange, men også fordi der nok er nogle haner iblandt. Dog havde vi aftalt med en ven, at vi ville udruge nogle kyllinger til ham.

Jeg har dog allerede tabt mit hjerte fuldkommen til nogle af kyllingerne bl.a. den gule, som er lidt af et mysterium. De racer som kyllingerne skulle være af, er ikke gule ?

The blog’s name is Blue Ducklings, but it isn’t ducklings we have got but chickens. We have right now 13 really cute chickens. I thought it could be funny to have chicken in the back garden, especially because our neighbour has hens.
And luckily my parents agreed with me, and we got some hatching eggs from the race Copper Maran and striated plymouth rocker. Unfortunately we can’t keep theme all, though i wishes we could.

Xoxo Blue Ducklings

Skriv et svar

